コボットPortal

ホバー(IE)

「ホバー」アクテビティについてです。※現在ナレッジ準備中です

1.アクティビティのプログラム名

RCA.Activities.IE.Hover

2.説明

Studio バージョン ~2.1.0.0

  クイックアクセス: 「ツールボックス」 > 「Internet Explorer」 > 「ホバー」

Studio バージョン 2.1.1.1(RCA.Activities.IE バージョン 2.1.0.1)~

  クイックアクセス: 「ツールボックス」 > 「Internet Explorer」 > 「ホバー(IE)」

※コボットStudio/Agent2.1.1.1リリース時のアクティビティ(RCA.Activities.IE バージョン 2.1.0.1)から、アクティビティ名の後ろに(IE)が付きました。アクティビティのバージョンを更新する方法は「アクティビティの追加・削除方法(2.1.0.0~)」をご参照ください。

The Hover activity will move the mouse pointer to a specified element without clicking.

クリックせずに指定された要素にマウスポインタを移動させます。
「IE>ブラウザを開く(IE)」「IE>ブラウザにアタッチ(IE)」アクティビティ内で使用します。

3.プロパティ

プロパティ一覧のみ掲載します。
※システム内部で保有しているプロパティを記載している場合があり、コボットStudio画面内で確認不可のものが一部ございます。ご了承ください。

ContinueOnError ・・・ A Boolean variable has two possible values: True or False True: allows the rest of the process to continue the execution even an error occurs within the activity. False (default): blocks the process from continuing the execution.

From ・・・ Element to be referred to when searching for the desired element. Only IEElement variable type accepted.

ScrollHeight ・・・ Scroll before getting the element. To input a number equals to the amount pixel to scroll vertically. A negative value is to scroll upwards, a positive value is to scroll downwards.

ScrollWidth ・・・ Scroll before getting the element. To input a number equals to the amount pixel to scroll horizontally. A negative value is to scroll to the leftwards, a positive value is to scroll rightwards.

Selector ・・・ String of characters that identifies the element to be hovered on the IE browser.

DisplayName ・・・ The display name of this activity. You can edit the name of the activity to organize and structure your code better.

ScrollIntoView ・・・ If selected, screen will automatically scroll to the desired element on the screen.

TimeoutMS ・・・ The maximum amount of time (in milliseconds) to wait for the activity to run. If the timeout expires, the activity will terminate. Default value: 3000 (milliseconds).

4.使い方

準備中

印刷
S
Saki is the author of this solution article.

この回答は役に立ちましたか? はい いいえ

フィードバックを送信
お役に立てなくて申し訳ありません。フィードバックを残し、このアーティクルを改善するのにどうかご協力ください。